Get Adobe Flash player

Головне меню

Корисні посилання

baner1

baner2 

baner3

baner6

Анонси подій

04.12.2017-08.12.2017

Відділ освіти Уманської міської ради

Методичний кабінет

Дошкільний навчальний заклад № 12

Ейдетика для розвитку та навчання дошкільників

(дидактичний матеріал)

Умань 2011

 

Укладач: Андрієнко Інна Миколаївна, вихователь дошкільного навчального закладу № 12

Умань, 2011 рік.

Ейдетика для розвитку та навчання дошкільників.

  Даний посібник містить практичний матеріал для роботи з дітьми старшого дошкільного віку. Пропоновані дидактичні ігри з елементами ейдетики сприяють кращому і швидкому запам’ятовуванню старшими дошкільниками матеріалу та їх різнобічному розвиткові.

  Рекомендовано вихователям дошкільних навчальних закладів, батькам.

Схвалено рішенням педагогічної ради закладу, протокол № 3 від 29.11.2010 року.

Рішенням міського методичного кабінету, протокол № 3 від 14.12.2010 року.

 

Зміст

1. Вступ

2. Додатки

2.1. Додаток № 1

       Дидактичні ігри з елементами ейдетики

2.2. Додаток № 2

       Розробки занять з використанням ейдетичних прийомів

3. Література

Вступ

 

Ейдетика – це напрямок психологічної науки, який вивчає ейдетизм як різновид образної пам’яті і можливості його практичного застосування у різних сферах життя людини.

Ейдетика – це не тільки розвиток уваги, уяви, пам’яті, різних видів мислення, а й спосіб подачі навчального матеріалу. Адже ейдетика розмовляє з дошкільниками їх мовою. Вона залучає всі аналізатори дитини, подає нове через добре знайомі дітям образи. Створює широкий ігровий майданчик, надаючи безмежних можливостей для розвитку дитячої уваги. Використання ейдетичних прийомів на заняттях різної спрямованості сприяє кращому і швидкому запам’ятовуванню дітьми матеріалу, їх різнобічному розвиткові.

В середині 80-х років російський вчений Ігор Матюгін розробив ігрову систему, яка покращує сприймання та відтворює інформацію, спираючись на властиве кожній дитині вміння уявляти та фантазувати.Він запропонував використовувати весь спектр уявлень і фантазій: зорових, рухових, тактильних, нюхових та смакових.

Численні експерименти довели, що пам’ять дитини тісно пов’язана з її уявою та уявленням «ейдосами», як казали древні греки. Методика отримала назву «Школа ейдетики».

Сьогодні ця ігрова методика популярна серед тих, хто прагне неформально ставитися до процесів пізнання навчання. Завдяки розвиткові образної уяви та яскравої фантазії ейдетика допомагає використовувати ті виняткові можливості, «резерви», які є у кожного з нас.

Ось чому яскраві образи такі важливі у житті дітей. За допомогою яскравої дитячої уяви можна швидко і надовго запам’ятати потрібну інформацію. А головне – таке навчання, основане на грі і фантазії, зовсім не обтяжує дитину, навпаки – переключає її на діяльність. До того ж, застосовуючи методи ейдетики, підключаються інші відчуття: слухові, тактильні, рухові, нюхові і навіть смакові. Таким чином відбувається розвиток усіх видів пам’яті і, як наслідок, ефективність навчання покращується.

Різні прийоми ейдетики, досягають значних успіхів у розвитку інтелектуальних здібностей. Такі прийоми як асоціативне мислення потрібне, впершу чергу, для розвитку асоціотивної пам’яті. Крім цього воно сприяє активнії мовленнєвій та творчій діяльнасті.

Піктограми допомагають запам’ятовувати будь-які літературні твори, як віршовані, так і прозові. Цей прийом використовується для збагачення словникового запасу, розвитку мовної активності і, таким чином полегшує дітям складання умови задач. Такий тип роботи сприяє подоланню  невпевненості у дітей та підвищенню загальної активності на заняттях.

Графічні трансформації мають широкий спектр використання, зокрема дають хороший ефект при вивченні цифр і літер.

Тактильні асоціації допомагають дітям збагатити уявлення про довколишній світ і розширюють словниковий запас.

Асоціації за друдлами використання друдлів, особливо в роботі з дошкільнятами, сприяє розвитку асоціативного та дивергентного мислення, пам’яті, вчить знаходити нестандартні підходи до різноманітних задач.

Вільні асоціації, пов’язані з предметними образами. З самої назви «вільні асоціації» випливає, що під час занять з цього напрямку не можна використовувати жодних предметних зображень. На цьому етапі занять головне, щоб діти вчилися обґрунтовувати свій асоціативний вибір. Ця гра добре стимулює мовну активність, робить дітей сміливішими та впевненішими у висловлюваннях, формує вміння відстоювати свою думку.

Застосування асоціацій сприяє розкріпаченню дитячого мислення, розширенню його можливостей, розвиткові психічних процесів. Це лише кілька знахідок ейдетики. Заслуговують на увагу також неординарні прийоми розвитку дивергентного творчого мислення, фотографічної пам’яті та багато інших.

Ейдетика позбавлена догматизму, що дозволяє кожному вихователю розвивати цю методику, доповнюючи й адаптуючи її до особливостей своїх вихованців, придумуючи нові й нові ігрові завдання.

Запропоновані дидактичні ігри для дошкільників можна широко використовувати не лише на заняттях, а й у повсякденні. Творчо опрацювавши подані ідеї, кожен може створити свій підхід до розвитку здібностей дітей в освітньому процесі.

Додаток № 1

Дидактичні ігри (з елементами ейдетики)

«Заховалася фігура»

Мета: розвивати уяву, мовлення; вправляти у запам’ятовуванні геометричних фігур, спочатку встановивши асоціативні зв’язки з плодами.

Матеріал: геометричні фігури, картки із зображенням плодів.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям відшукати у зовнішньому вигляді плодів геометричні фігури. Наприклад: за лимоном заховався круг, якщо його розріжемо, отримаємо скибочки -  круглі половини; за кавуном заховався овал, бо в нього насіння овальне; за грушею - трикутник, бо вона знизу широка; за вишнею ховається трапеція, бо вишні часто збирають у відро, що схожа на трапецію.

 
 


 «За ким заховалась цифра»

 

Мета: сприяти запам’ятовуванню дітьми цифр, пропонуючи їм відшукати асоціацію у зовнішньому вигляді плодів і цифр; виховувати уважність.

Матеріал: набір цифр, картинки із зображенням плодів.

Хід гри

На столі - картинки із зображенням плодів. Розглядаючи їх, діти відшуковують асоціації плоди і цифри. Наприклад: морква схожа на одиничку,трійка-на дольки мандарина, шість - на грушу.

 
 

 «День-ніч»

 

Мета: закріплювати назви частин доби; вправляти у вмінні складати розповіді про відповідну діяльність людей у той або інший період доби.

Матеріал: 4 сигнали (білий, блакитний, сірий, чорний).

Хід гри

Варіант (1)

Вихователь піднімає відповідний сигнал, а діти асоціюють свою роботу   у цей період доби.

Варіант (2)

Діти по черзі виходять і розповідають про якусь дію, а решта дітей піднімають потрібну картку-сигнал.

«Склади людину з геометричних фігур»

Мета: розвивати вміння добирати такі геометричні фігури, що необхідні для зображення певної частини тіла; закріплювати назви частин тіла людини, місце їх розташування;

Матеріал: набори геометричних фігур для кожної дитини.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям уявити, що вони на прогулянці зустріли людину, цю людину слід зобразити за допомогою геометричних фігур. Після того, як викладену фігуру людини, діти повинні відгадати, кого вони зобразили (хлопчика, дівчинку; чоловіка, жінку)

«Чудеса геометричних фігур»

Мета: розвивати уяву; спонукати дітей відгадувати назви казок за допомогою геометричних фігур.

Матеріал: геометричні фігури.

Хід гри

Які казки асоціюються з фігурами? Придумайте свої варіанти й «сховайте» свою казку в потрібні фігури.

«Відшукай і порахуй»

Мета: розвивати вміння аналізувати, логічно мислити, уяву; спонукати дітей знаходити цифри серед предметів.   

Матеріал: предметні картинки, набір цифр. 

Хід гри

 

На столі викладені картинки в яких заховалися цифри, треба віднайти ту картинку,  яка асоціюється з цифрою.

«Чарівна цифра»

Мета: розвивати уяву, мислення; закріпити знання про цифри.

Матеріал: набір картинок, цифр.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям розглянути картинки, знайти знайому цифру і викласти її біля картинки. 

 

 
 

«Сонячна система»

Мета: розвивати асоціативне мислення, інтерес до пізнання світу; закріплювати знання про планети Сонячної системи, їх розташування навколо Сонця, зовнішній вигляд, знання про різні космічні тіла (комети, метеорити, зірки).

Матеріал: «космічний» круг (круг синього кольору з картону, у центрі – Сонце, навколо нього різні планети, комети, метеорити); м’ячик «космічний корабель».

Хід гри

Діти сідають навколо «космічного» круга. Вони по черзі кидають м’яч – «запускають космічний корабель» і називають, де зупинились.

«Комахи»

 

Мета: розвивати логічне мислення; закріплювати назви комах, вміти знаходити   асоціації за певними ознаками.

Матеріал: предметні картинки (комах),

Хід гри

Вихователь показує картинки із зображенням комах, а діти відшукують до них відповідні асоціації. 

 
 

«Що де росте»

Мета: розвивати вміння дітей складати поширені речення про плоди використовуючи піктограми: «город», «сад», «велике», «маленьке», кольори, також можна додати нові – піктограми, позначають смак: солодкий, кислий, гіркий.

Матеріал: набори піктограм: город, сад.

Хід гри

За цими піктограмами діти складають такі речення: «На городі виріс великий червоний помідор або у саду росли маленькі червоні вишні».

Мета: тренувати вміння розпізнавати емоційний стан за мімікою.

Матеріал: набір карт-піктограм.

Хід гри

 
 


Вихователь пропонує дітям набір шаблонів, вони розпізнають настрій (емоції), даючи найменування кожній піктограмі (визначають, яка людина: весела чи смутна, сердита чи добра, щаслива або збентежена). Потім пропонує інший такий самий набір, тільки розрізані шаблони перемішуються між собою. Вихователь пропонує дітям допомогти людям, знайти й зібрати їхні фотографії.

 «Знайди літеру»

 

Мета: розвивати уважність, кмітливість; виховувати інтерес до гри; закріплювати знання про овочі, вчити виділяти перший звук у слові.

Матеріал: фланелеграф, таблички з овочами, набір букв-піктограм.

Хід гри

Вихователь виставляє на фланелеграфі табличку з овочами і роздає дітям набори букв-піктограм. Називає плід, діти знаходять літеру, за якою починається назва плоду і ставлять її на відповідний плід. Аналогічно можна розставити в клітинках таблички літер і накладати на них картки із зображенням плодів.

«Відшукай і назви»

Мета: розвивати зв’язне мовлення, уяву; виховувати інтерес до гри; вміння виділяти перший звук у слові.

Матеріал: картинки із зображенням букв.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям подивитися на картинку, і знайти заховану букву.

 

 «Чарівна цифра»

 

Мета: розвивати уяву, мислення; закріпити знання про цифри.

Матеріал: набір картинок, цифр.

Хід гри

Вихователь пропонує дітям розглянути картинки, знайти знайому цифру і викласти її біля картинки.  

 
 

«Про що ви подумали?»

Мета: розвивати мовлення, пам'ять, спонукати дітей пояснити асоціативний  зв'язок з предметом, який має запам’ятати дитина.

Матеріал: дудли із зображенням (куща смородини, пташки,  дощ, трави).

Хід гри

Взявши дудли і походивши з дітьми по майданчику. Картка 1 піднесіть, наприклад до куща і скажіть, що це смородина, і що такі самі маленькі стовбури є в кожного куща. Картка 2 – це пташки, що прилетіли до куща; картка 3 – травичка навколо куща; картка 4 – пішов дощ, це краплини.

Мета: розвивати зв’язне мовлення, дитячу фантазію; вправляти у складанні творчих розповідей.

Матеріал: друдли із зображенням неживої природи (вогонь, земля, вода, повітря, сонце, хмари, сніг).

Хід гри

Варіант 1.

Читаючи казку «Діти Матері-Природи»

Вихователь показує друдли і пояснює їх значення. Прочитавши початок, пропонує їм придумати та продовжити казку за допомогою друдлів, додаючи героїв, змінюючи місце події.

Казка «Діти Матері-Природи»

Було в Матері-Природи четверо дітей: два сини та дві доньки – Вогонь і Повітря, Земля й Вода. Кожного вона оточила турботою та любовю. І ось діти виросли. Мати-Природа вирішила на честь своїх доньок та синів улаштувати званий бенкет. Запросила вона безліч гостей, наготувала різних страв і звеліла кожному із своїх дітей на той бенкет зявитися

Варіант 2

 
 


Придумати за схематичними малюнками казку «Як живуть діти Матері – Природ

 

«Казкове лото»

Мета: спонукати дітей за ілюстраціями впізнавати казки, розвивати вміння складати розповідь.

Матеріал: ілюстрації та картинки за змістом казки.

Хід гри

Кожній дитині дається набір картинок з різних казок. За цими картинками пропонується скласти свою казку.

«У світі фантазій»

Мета: розвивати у дітей уяву, фантазію; спонукати дітей до складання розповіді у зв’язку зі змістом предметних картинок.

Матеріал: набір предметних картинок.

Хід гри

Вихователь пропонує з кожного набору картинок взяти по одній картинці і, поєднуючи слова, дати назву майбутньої казки (наприклад, дитина обрала картинки із зображенням рибки і скрипки – «Рибка – скрипка»). До своєї казки, діти складали казку.

 

«Склади картину зими»

Мета: розвивати зв’язне мовлення, уяву; виховувати естетичний смак; вправляти в умінні складати за допомогою речень картину зими.

Матеріал: пензлик.

Хід гри

Вихователь пропонує намалювати зимову картину не за допомогою олівців та фарб, а за допомогою слів. Перша дитина тримає пензлик у руках і складає речення про зиму, потім передає пензлик другій дитині тощо.

 


«Моделюємо казку»

Мета: навчати дітей за допомогою умовних карток-символів розповісти казки.

Матеріал: умовні картинки-символи до казок «Теремок», «Маша та ведмідь»

Хід гри

Вихователь пропонує дітям за допомогою умовних картинок-символів розповісти казку, а потім придумати нові казки, варіюючи послідовність сюжетної лінії, додаючи героїв, змінюючи місця подій.

 

«Маша та ведмідь»

«На що схожий малюнок»

Мета: розвивати уяву, зв’язне мовлення; виховувати пізнавальну активність.

Матеріал: картинки із різним зображенням.

Хід гри

Роздавши картинки, вихователь запитує дітей на що схожа ця картинка, а потім описує її.

Додаток № 2

Заняття художньо-естетичного циклу

(з ейдетичними прийомами)

 

«Казковий вернісаж»

Програмовий зміст: розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення, спостережливість, фантазію; викликати інтерес до літературної творчості; систематизувати знання дітей про продукти харчування; розширювати їхні уявлення про величину предметів; вчити застосовувати прийом фантазування «збільшення – зменшення» під час розв’язання творчих завдань.

Матеріал: повітряні кульки, прив’язані до довгої стрічки; ілюстрації до казок; тематичні картки із зображенням лісу, городу, поля,свинарки,птахоферми, корівника, моря, річки; папір, пензлі, фарби.

Хід заняття

Вихователь (тримає в руках різнобарвні повітряні кульки, прив’язані до яскравої стрічки). Діти, сьогодні ми з вами вирушаємо в подорож до Країни казок. А допоможуть нам у цьому чарівні повітряні кульки. Вони подобаються вам? Чим? Скажіть, що ще, крім повітряних кульок, можна надувати? (мильні бульбашки). Уявімо, що ми надуваємо великий мильний пузир.

(Проводиться пальчикова гімнастика. Діти виконують рухи, що відповідають словам вихователя).

Докупи пальчики збираємо.

Тепер повільно надуваємо.

Розпускаємо пальці вшир.

Бах! І лопнув наш пузир!

     - Ви надули великі бульбашки. Та й наші повітряні кульки немаленькі. А були ж ось які – в долоні поміщалися. (Показує ненадуті кульки). Отже, предмети можуть збільшуватися. Назвіть, що ще може збільшуватися. (- Тісто, коли підходить; крупа, коли розварюється в кашу; молоко, коли кипить і «тікає» з каструлі).

А за яких ситуацій предмети зменшуютьсь?(- Яблуко зменшиться, якщо його запекти; шина – коли її проколоти; вода в чайнику, якщо вона довго кипить; сніг – коли тане). Чому так відбувається?

Час у подорож вирушати. Беріться за стрічку. Полетіли!(Діти виконують плавні рухи під музику). У Країні казок ми одразу потрапили на казковий вернісаж. (Діти розглядають виставку ілюстрацій до казок. Почергово зупиняються біля кожної картини).

1.Казка Шарля Перро «Кіт у чоботях».

- У що чи в кого ви перетворили б людоїда, якби були на місті кота? (У муху; в мурашку; в рибку; у пташку).

2.Казка братів Грімм «Горщик каші».

- Що збільшувалося в цій казці? Хто зміг би з’їсти всю кашу і не наїстися при цьому? (- Велетень, людожер). А якби покликали жителів з інших міст, чи вистачило б їм каші?

Добре чи погано їсти весь час лише кашу? (- Погано). Чому? (- Бо їжа має бути різноманітною). Які ще продукти харчування ви знаєте? Назвіть продукти, які дарують людям рослини.          (- Овочі, фрукти, ягоди, олія тощо). А що отримують від тварин? (- Молоко, яйця, м’ясо).

Проводиться дидактична вправа «Що звідкіля?»

(Вихователь показує дітям картки із зображенням поля, лісу, городу, корівника, свинарника, птахоферми, моря, річки. Діти розповідають, які продукти людина отримує в цих місцях.

- Є продукти, які людина виготовляє сама. Назвіть їх.             (- Лимонад, морозиво, цукерки, пиріжки тощо).

Діти, відгадайте загадку.

Мені мама з магазину

Принесла в обгортці зиму.

Я її за мить зігрів.

Як? А дуже просто – з’їв. (Морозиво).

- Скажіть: багато морозива – це добре чи погано?

(- Добре – можна пригостити всіх. Погано – якщо багато з’їсти, то захворієш).

3.Казка Ганса Крістіана Андерсена «Дюймовочка»

- Якою була Дюймовочка? Якби вона була звичайною дівчинкою, чи змогли б її викрасти жаби? Чому? Чи змогла б вона літати з рогатим жуком? Чому? Чи змогла б жити у мишачій норі? Чому? (Діти відповідають на поставленні запитання).

Поміркуйте, що в житті може бути то маленьким, то великим. (Повітряна кулька, якщо її то надувати, то здувати; вогонь – то потухає, то розгоряється; хвилі на морі; день і ніч …).

Уявіть, що ви стали чарівниками. Що ви збільшили б або зменшили? Навіщо? (Я збільшив би день, щоб можна було довше гуляти. Я зменшив би «тиху» годину, щоб менше спати).

4.Казка «Півник та бобове зернятко»

- Як урятувати півника? Спробуйте щось зменшити, збільшити або оживити. (Можна зробити зернятко маленьким, і Півник його проковтне. Якщо зменшити Курочку, то вона залізе до Півникового горлечка й склює зернятко. Можна оживити зернятко і воно вилетить само).

Намалюйте свої версії кінцівки казки та доповніть наш вернісаж картинами.

Діти малюють. Потім всі разом розглядають їх, визначають найцікавішу та найоригінальнішу.

Заняття з художньої літератури для дітей

старшого дошкільного віку

«У пошуках казки»

Програмовий зміст: розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, дрібну моторику рук, уяву, фантазію; виховувати вміння активно співпрацювати одне з одним та з вихователем;

зв’язне мовлення: вправляти в умінні складати описові розповіді від першої особи, відтворювати зміст казки за допомогою геометричних фігур;

грамота: вміти викладати слово за допомогою букв – піктограм;

словник: збагатити словник назвами казок, використовуючи предметні картинки.

Матеріал: книжка з чистими сторінками, картинки до гри «Дай назву казці», кольоровий папір (білий, синій, голубий, коричневий, жовтий, червоний, зелений, фіолетовий), набір геометричних фігур, букв - піктограм.

Хід заняття

Добрий ранок, діти любі

Чи усе гаразд в нас в групі?

Ви довкола озирніться

Одне одному всміхніться,

Щоб ніхто не сумував

З усіма радів і грав

- Погляньте, яку книжку мені подарували.

Сонце загляда в віконце

І сміються дітлахи

Нам дарує книжку сонце

Де живуть наші казки.

- Давайте ми з вами їх розглянемо (розглядаючи книгу, діти знаходять пусті сторінки).

- Ой погляньте, а де ж казки? (зникли)

- Чому вони зникли? (мабуть образились)

- На що могли б образитись?...

- Як же їх повернути? (скласти нові, пошукати в бібліотеці, попросити їх лагідно повернутися).

- Як же нам здогадатися, які казки жили в цій книжці (звернути увагу на колір сторінок). Кожна казка жила на своїй сторінці (діти  шукають зображений предмет такого ж кольору як сторінка).

На якій саме спробуйте здогадатись:

- яблуко («Білосніжка і семеро гномів») – білий колір

- кришталеві черевички («Попелюшка») – голубий

- корито («Казка про рибака та рибку») – коричневий

- колосок («Півник та двоє мишенят») – жовтий

Пригадайте уривок казки з цим предметом:

яблуко – коли зла відьма пригощала Білосніжку

колосок – коли півник знайшов колосок

кришталеві черевички – чарівна фея подарувала Попелюшці

корито – коли баба залишилася коло розбитого корита

- Ось ми і повернули деякі казки, але залишилось і ще дві сторінки.

- Дві сторінки, отже дві казочки.

- Давайте розділимося на дві групи: перша група – складає з геометричних фігур героїв казки «Лисиця й журавель»; друга – викладає з букв – піктограм зашифровану назву казки «Рукавичка».

- Ми попрацювали, тож давайте відпочинемо, зробимо фізкультхвилинку:

За казками ми пішли

Не одразу їх знайшли!

Ніжками ми тупали.

Кулачками стукали.

Пам’ятають казки нас.

Нахилились ми на «раз».

А на «два» ми піднялись

І за руки узялись

Всі по колу ми пішли

Наші казочки знайшли.

- Діти, у кожного з вас є найулюбленіший герой, спробуйте його описати, але не називаючи казкового імені. А ми всі разом відгадаємо.

З цими героями ви можете зустрічатися на сторінках.

- Що ми можемо пообіцяти книзі? 

 

 
 

Література

1.            Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» / Наук. ред. та упоряд. О.Л.Кононко. – 2-ге вид., випр.- К. : Світич, 2008.

2.            Пащенко О. Ейдетика – що це? //  Дошкільне виховання.-2008.-№11.-С. 16-17.

3.            Пащенко О. Асоціативне мислення // Дошкільне виховання.- 2008.- №12.-С. 16-17.

4.            Пащенко О. Звукові, смакові, нюхові асоціації // Дошкільне виховання.- 2009.- №2.-С. 16-17.

5.            Пащенко О. Асоціації за друдлами // Дошкільне виховання.- 2009.- №4.-С. 24-25.

6.            Пащенко О. Розвиток пам’яті в дошкільнят // Дошкільне виховання.- 2009.- №5.-С. 24-25.

7.            Пащенко О. Ейдетика на щодень // Дошкільне виховання.- 2009.- №8.-С. 24-25.

8.            Пащенко О. Ейдетика в навчанні // Дошкільне виховання.- 2010.- №5.-С. 20-22.

9.            Єремчук А.  Завдання з «ключем  // Палітра педагога.- 2004.- №1.-С. 18-20.

10.       Осадченко І. На що схожі літери // Джміль.- 2000.- №1.-С. 10-11.

11.       Пащенко О. Ейдетика для розвитку й навчання // Дошкільне виховання.- 2010.- №10.- С.16-18.

baner3D
 
400
 

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

вологість:

тиск:

вітер:

Годинник

лічильник відвідувань

5215587
Сьогодні
Вчора
Цей тиждень
Минулий тиждень
Цей місяць
Минулий місяць
Вся статистика
2
5854
11183
5204404
11183
0
5215587

Ваша IP адресса: 95.163.255.82
Server Time: 2018-07-21 00:06:09

Наші друзі

baner4

baner5